Dlaczego warto skorzystać z mojej oferty?
Wiele nagrań koncertowych w Polsce wykonywanych jest na zasadzie marginalnego dodatku do nagłośnienia. Często
robią to przypadkowe osoby - i najczęściej na pożyczanym sprzęcie. Albo też wykonuje to realizator koncertu przy
okazji miksowania dźwięku koncertowego. To niewłaściwe podejście, zazwyczaj z powodu nieświadomości
organizatora imprezy, albo też ze źle pojętych oszczędności.

Nikt rozsądny przecież nie naprawia samochodu w warsztacie rowerowym, ani nie leczy zębów u znachora.
I samo jest w naszej dziedzinie: każdy koncert, który jest zawsze unikatowym, niepowtarzalnym wydarzeniem,
powinien przecież rejestrować ktoś, kto od lat specjalizuje się w takich nagraniach, ma do tego odpowiednie
doświadczenie i posiada własny, zoptymalizowany do takich zadań zestaw aparatury. Ta sama zasada dotyczy również
nagrań fonograficznych w terenie - bez odpowiedniego sprzętu i doświadczenia nie da się ich zrobić na profesjonalnym
poziomie.

Wbrew obiegowej opinii nie jestem wcale najdroższy. Być może jestem nieco droższy od rozmaitych „nagrywaczy”
którzy zainwestowali jedynie w laptopa i parę kabelków, ale zapewniam dobrze i odpowiedzialnie wykonaną usługę,
w którą warto zainwestować.

Co oferuję
Posiadam solidne zaplecze sprzętowe i mogę dojechać na nagrania w każde miejsce kraju i Europy.
Jestem więc w stanie zarejestrować i nagrać z najwyższą jakością każdą, nawet największą formę muzyczną.
Mam również wieloletnie doświadczenie w nagraniach studyjnych i realizacji dźwięku koncertowego, o bogatym
dorobku nie wspominając.

A co najważniejsze: nie robię tego na zasadzie dodatku do pracy studyjnej, czy realizacji nagłośnienia.
Od kilkunastu lat specjalizuję się w nagraniach terenowych i mam w tym duże doświadczenie.

Nagrywam też mniejsze formy muzyczne, jak zespoły kameralne, organy, chóry, czy zespoły jazzowe.

Oferuję kompleksową usługę - od przygotowania poprzez rejestrację wielośladową, aż do montażu, zgrania i
masteringu materiału pod kątem docelowego nośnika. Ściśle współpracujemy również z wydawnictwami muzycznymi,
które są w stanie zapewnić pełną oprawę poligraficzną oraz sprawne wytłoczenie, konfekcjonowanie i dystrybucję
edycji płytowej. Możliwe jest również nagranie samych tylko śladów na potrzeby innych realizatorów dźwięku.

Dla potrzeb wideo/TV dźwięk rejestrowany jest synchronicznie z obrazem, a na potrzeby anteny, czy transmisji
internetowej, mogę równolegle miksować materiał na żywo, zapewniając dobrze brzmiący dźwięk stereo.

Co jest ważne
- Nie stosuję oszczędnościowych rozwiązań, każdy koncert nagrywany jest na dwóch niezależnych systemach
rejestrujących z pełnym odsłuchem i kontrolą wszystkich docierających sygnałów. Mój sprzęt pozwala na nagrywanie
do 90 sygnałów audio na dwóch niezależnych, równoległych komputerach, rejestrujących po 90 śladów każdy,
rozszerzając to w razie potrzeby do 112 śladów (wciąż z podwójnym, równoległym zapisem).

- Nie pracuję na sprzęcie okazjonalnie pożyczanym. Całość aparatury jest moja własna i skonfigurowana pod kątem
niezawodności i możliwie najlepszej jakości. Praca na pożyczanym, nieprzewidywalnym sprzęcie to proszenie się o
nieszczęścia i niepewny rezultat. Moja aparatura jest zawsze gotowa do wyjazdu na nagrania, bo tylko do tego służy.

- Nie przeszkadzam w pracy ekipie nagłaśniającej. Mam niezależny system, z własnymi mikserami i
przedwzmacniaczami. Nie da się bowiem pogodzić jednoczesnej realizacji dźwięku live z rejestracją, bo każde z tych
zadań wymaga innego podejścia i innego wykorzystania aparatury. Z nagłośnieniem łączę się jedynie na poziomie
mikrofonowego splitera scenicznego.

Stawki
Swoje stawki uzgadniam zawsze indywidualnie w oparciu o stopień komplikacji konkretnego nagrania, ilość
przepracowanych dni, jak również trasy dojazdu. W Poznaniu i okolicach do 50 km nie liczę dojazdu. Jestem elastyczny
cenowo - mogę również pracować w uproszczonej technologii, jeśli ktoś chce nagrać materiał demo lub na potrzeby
archiwizacji.
realizator dźwięku
Piotr Madziar
NAGRANIA TERENOWE